Pärnu Linna Valimiskomisjoni esimees Taavi Käärid suhtles telefoni teel kahe tuvastamata tundmatu isikuga ......
Pärnu
Linna Valimiskomisjoni esimees Taavi Käärid suhtles telefoni teel
kahe tuvastamata tundmatu isikuga ja veel mõnede tundmatutega, mille
tulemusel otsustas Vabariigi Valimiskomisjon jätta minu kaebuse
läbi vaatamata.
Vähemalt nii on kirjas tähtsas otsuses, mis on nii
täpne, et ühtegi konkreetset inimest seal nimepidi ei mainita.
See
ongi Eesti demokraatia tugevus – kõik toimib nähtamatult,
sujuvalt ja ilma liigse isikustamiseta. Inimesed võivad eksida, aga
tundmatud ei eksi kunagi.
Kõik toimus korrektselt: keegi rääkis kellegagi, kes rääkis
kellegagi, kes kinnitas kellelegi, et midagi ei juhtunud ja mitte
keegi ei näinud, ei kuulnud ega trükkinud midagi valesti.
Siin siis väljavõte otsuse olulisematest kohtadest
Vabariigi Valimiskomisjoni koosolek
Vabariigi Valimiskomisjoni koosolekul osalesid ja andisid selgitusi Pärnu Linna Valimiskomisjoni esimees Taavi Käärid ja riigi valimisteenistuse asejuht Nellika Valde
Vabariigi Valimiskomisjoni koosolekul osalesid ja andisid selgitusi Pärnu Linna Valimiskomisjoni esimees Taavi Käärid ja riigi valimisteenistuse asejuht Nellika Valde
Pärnu
Linna Valimiskomisjoni seisukoht
Pärnu Linna Valimiskomisjoni esimees on telefoni teel 😀 võtnud ühendust kaebaja hääletamise kohta hääletusmärke teinud jaoskonnakomisjoni liikme ja esimehega. Jaoskonnakomisjoni liikme kinnituse kohaselt ei olnud olukorda, et ta oleks trükkinud valija nime sisemisele ümbrikule või siis kleepinud välimisele ümbrikule mõeldud kleebise sisemisele ümbrikule.
Pärnu Linna Valimiskomisjoni esimees on telefoni teel 😀 võtnud ühendust kaebaja hääletamise kohta hääletusmärke teinud jaoskonnakomisjoni liikme ja esimehega. Jaoskonnakomisjoni liikme kinnituse kohaselt ei olnud olukorda, et ta oleks trükkinud valija nime sisemisele ümbrikule või siis kleepinud välimisele ümbrikule mõeldud kleebise sisemisele ümbrikule.
Lisaks oleks selline ilma
valija andmeteta välimine ümbrik pidanud tekitama küsimusi nii
jaoskonnas pärast väljaspool elukohajärgset valimisringkonda
hääletamise lõppemist neljapäeva, 16.oktoobri 2025 õhtul kui
ka hiljem linna valimiskomisjonis. Samuti oleks pidanud ära
antavate ümbrike erinevus ilmnema
valimiste infosüsteemis. Samasugune selgitus oli ka
jaoskonnakomisjoni esimehel.
Ei ole usutav ega tõenäoline, et
jaoskonnakomisjon oleks kleepinud prinditud etiketi sisemisele
ümbrikule ja valija lasi hääletamiskasti ilma valija andmeteta
välimise ümbriku. Kõik hääletamiskastis olnud ja
jaoskonnakomisjoni poolt linna valimiskomisjonile edastatud
hääletamissedelitega välimised ümbrikud olid varustatud valija
andmetega.
Vabariigi
Valimiskomisjoni seisukoht
Kaebaja on vaidlustanud jaoskonnakomisjoni tegevust hääletamise korraldamisel. Jaoskonnakomisjon on valimiste korraldaja (KOVVS § 18 lg 1 p 3), kelle toiming on vaidlustatav Vabariigi Valimiskomisjonis. Kaebaja väitel on tema poolt antud hääle puhul rikutud hääletamise salajasuse nõuet või on valimiste läbiviimisel toimunud võltsimine. Seega rikub vaidlustav toiming kaebaja subjektiivseid õigusi.
KOVVS § 66 lg 1 p 1 kohaselt tuleb kaebus esitada kolme päeva jooksul arvates vaidlustatava toimingu tegemisest. Valimiste infosüsteemi andmetel hääletas kaebaja 16. oktoobril 2025. Kaebus on esitatud 22. oktoobril 2025 pärast kolmepäevase kaebetähtaja möödumist. Vabariigi Valimiskomisjon jätab KOVVS § 65 lg 3 alusel kaebuse kaebetähtaja ületamise tõttu läbi vaatamata.
Kaebaja on vaidlustanud jaoskonnakomisjoni tegevust hääletamise korraldamisel. Jaoskonnakomisjon on valimiste korraldaja (KOVVS § 18 lg 1 p 3), kelle toiming on vaidlustatav Vabariigi Valimiskomisjonis. Kaebaja väitel on tema poolt antud hääle puhul rikutud hääletamise salajasuse nõuet või on valimiste läbiviimisel toimunud võltsimine. Seega rikub vaidlustav toiming kaebaja subjektiivseid õigusi.
KOVVS § 66 lg 1 p 1 kohaselt tuleb kaebus esitada kolme päeva jooksul arvates vaidlustatava toimingu tegemisest. Valimiste infosüsteemi andmetel hääletas kaebaja 16. oktoobril 2025. Kaebus on esitatud 22. oktoobril 2025 pärast kolmepäevase kaebetähtaja möödumist. Vabariigi Valimiskomisjon jätab KOVVS § 65 lg 3 alusel kaebuse kaebetähtaja ületamise tõttu läbi vaatamata.
Kaebaja
väited hääletamise salajasuse põhimõtte rikkumise kohta ei ole
tõendatud. Pärnu Linna Valimiskomisjoni selgitusest nähtub, et
kõik jaoskonnakomisjoni poolt linna valimiskomisjonile edastatud
hääletamissedelitega välimised ümbrikud olid varustatud valija
andmetega. Jaoskonnakomisjoni poolt edastatud hääletamissedelitega
ümbrike osas ei ilmnenud erinevust
valimiste infosüsteemi andmetega. Riigi valimisteenistus selgitas
välja, et sellist asjaolu ei ilmnenud ka kaebaja elukohajärgse
linna valimiskomisjonile laekunud ümbrikega.
Lähtudes
KOVVS § 65 lõikest 3, Vabariigi Valimiskomisjon otsustab:
jätta ANNE SEIMARI kaebus läbi vaatamata.
jätta ANNE SEIMARI kaebus läbi vaatamata.
Ingrid
Kullerkann
Vabariigi Valimiskomisjoni esimees
Vabariigi Valimiskomisjoni esimees
Kommentaarid