„Katastriüksuste jagamine ja lähiaadressi ning sihtotstarbe määramine“.
Korralduste kohaselt jagatakse kaheks katastriüksuseks hoonestamata Rüüsa
kinnistu (15904:001:0321), Kiitsa kinnistu (15904:001:0090), Krantsu kinnistu (15904:001:0122),
Aadu Ans kinnistu (15904:001:0304) ja Andrese kinnistu (15904:001:0011) mis kõik
paiknevad Audru valla
hajaasustusega piirkonnas, kinnistute senine sihtotstarve on maatulundusmaa
100%.
Jagamise tulemusel moodustatavatele maaüksustele on taotletud
ehitusõigust elektrituulikute püstitamiseks.
Korralduste priambulas on viidatud
õigusliku alusena mh maakatastriseadusele § 18 lg 7.
Mis ütleb maakatastriseadus § 18 lg 7 ?
Vastavalt „Maakatastriseaduse“ § 18 lõikele 7, kui soovitakse
maatulundusmaa sihtotstarbega katastriüksusele, millel ei asu ehitisi, püstitada ehitis, siis
moodustatakse iseseisev ehitise alust ning
selle teenindamiseks vajalikku maad hõlmav katastriüksus, mille
sihtotstarbe määrab detailplaneeringu koostamise kohustuse puudumise
korral kohaliku omavalitsuse volikogu .
Seega lähtudes maakatastriseaduse § 18 lg 7 oli jagatavatele
katastriüksustele sihtotstarbe määramine Audru vallavolikogu pädevuses
ja kuna maakatastriseadus § 18 lg 7 ütleb üheselt, et sihtotstarbe
määrab volikogu ning edasivolitamise õigust ei anna siis ei olnud
Audru vallavalitsusel pädevust 31.märts 2015 korralduste 126, 127, 128, 129 ja 130
alusel katastriüksustele sihtotstarbeid määrata.
15.09.2016 teen vallale vastava pöördumise kus teatan, et vallavalitsus on jälle ületanud pädevust, asunud täitma volikogu ülesandeid ja palun minu poolt toodule vallavalitsuse
argumenteeritud seisukohta.
-Kas Audru vallavalitsus nõustub, et 31.märts 2015 korraldustega 126-130 on
katastriüksustele sihtotstarvete määramisega vallavalitsus ületanud oma
pädevust kuna sihtotstarbed oleks pidanud määrama volikogu. Juhul kui ei nõustu palun mittenõustumist põhjendada ja viidata õiguslikele alustele millest lähtutakse
ning kas ja kuidas plaanib Audru vallavalitsus viia 31.03.2015 antud
haldusaktid 126- 130 seadusega kooskõlla.
Vastust ei tule ega tule kuigi vastamistähtaeg on 30 päeva. Teen kaebuse
halduskohtule taotlusega kohustada Audru vallavalitsust vastama 15.09.2016
pöördumisele.
14.11.2016 saabub lõpuks vastuskiri nr 17-3.3/2085-1 ( siin ) millega teatatakse, et vallavalitsus nõustub, et 31.
märts 2015 korralduste 126-130 andmisega on vallavalitsus ületanud oma pädevust ja
sihtotstarbed oleks pidanud määrama volikogu, ja et Audru vallavalitsus suunab
samasisulise resolutsiooniga eelnõud detsembrikuu volikogusse.
Maaameti
kodulehelt nähtub, et nimetetud Rüüsa (katastritunnus
15904:001:0321)
, Kiitsa (15904:001:0090) , Krantsu (15904:001:0122) , Aadu Ansu (,15904:001:0304) ja Andrese (15904:001:0011)
kinnistud on aga juba vallavalitsuse poolt
pädevust ületades antud korralduste alusel ammu jagatud, neile uued sihtotstarbed määratud ning seniste numbritega katastriüksusi enam ei eksisteeri. Audru
vallavalitsus on aga esitanud volikogu homsele istungile (15.12.2016) otsuste eelnõud
( Rüssa siin
, Kiitsa siin
, Krantsu siin
, Aadu Ansu siin,
Andrese siin
) millega tahetakse jagada katastriüksuseid mida tegelikult ei eksisteerigi. Volikogu otsuste eelnõud tulnuks vormistada arvestades
tegelikku olukorda ja õigusselguse printsiibist lähtudes anda haldusaktis ka
vastavad selgitused. Antud juhul on homme volikogus vastuvõetavad otsused tühised algusest peale kuna ei saa jagada midagi mida olemaski pole.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar