Kolm küsimust kolm vastust!
Ise
küsin ise vastan!
Kas millimalli väitis (kinnitas), et vallavanem Suursild käib vallarahaga kasiinos?
Ei
ole väitnud vaid püstitas õigustatud küsimuse -
kas ..... ?
Rahvas,
tehke ometi vahet mis on väide ja mis küsimus. Veelkord, midagi ei
väidetud vaid püstitatud oli küsimus.
Kas vallavanem on võimuesindaja karistusseadustiku §275 tähenduses?
Kas vallavanem on võimuesindaja karistusseadustiku §275 tähenduses?
Ei
ole!
Puust
ja punaseks.
1.
jaanuarist 2015 kehtiva KarS § 275 lg 1 koosseis kaitseb õigushüvena
üksnes nende võimuesindajate au ja väärikust, kes peavad tagama
avalikku korda. Huvitav
kuidas Siim avalikku korda tagas kas seisis pühapäeva õhtul
politsei vormis rahaautomaadi juures kus millimalli teda laimamas
käis. Vallavanem ei taga mingit avalikku korda punnitage kuidas
tahate.
Loe miks prokuratuur keeldus linnapea Eenmaa laimanisega seoses kriminaalasja algatamast
Siin "Prokuratuur keeldus Eenmaa soovitud kriminaalmenetlusi algatamast"
Kopeerin:
"Lõuna ringkonnaprokurör Ainar Koigi sõnul ei saa karistusseadustiku võimuesindaja laimamise ja solvamise paragrahvi järgi menetlust alustada sellepärast, et kriminaalõiguslikus mõttes pole linnapea avalikku korda kaitsev võimuesindaja.
Aga Pärnu prokuratuur saab, ah ..... Õigusriik missugune ja sõltumatud õiguskaitseorganid onju.
Õiguskantsler
on andnud enda seisukohad (siin) kes
on võimuesindaja kellele kohaldub KarS § 275.
Punktis
8 on õiguskantsler toonud KarS § 275 tähenduses
võimuesindajad kirjutades: "siin on sätestatud süüteod
politseiametnike, abipolitseinike, piirivalveametnike,
kohtutäiturite, vanglaametnike ja kriminaalhooldajate suhtes. Tegu
on otseselt täitevvõimu teostavate isikute vastu suunatud
süütegudega ja kõnealuste paragrahvide üks ülesanne on sätestada
vastutus süütegude toimepanemise eest korra kaitsmisega tegelevate
isikute suhtes seoses nende teenistuskohustuste täitmisega. Juhin
Teie tähelepanu sellele, et KarS § 275 ütleb selgelt, et avaliku
võimu kandjaid kaitstakse laimamise või solvamise eest nende
ametikohustuste täitmisel. Olukorras, kus avaliku võimu kandjad ei
täida ametikohustusi (nt politseiametnikul on puhkepäev), siis
käituvad nad tavaisikutena ega ole kaitstud KarS §-ga 275.
9.
Eeltoodust selgub, et KarS § 275 kaitseb laimamise või solvamise
eest avaliku võimu kandjaid, kellel on oma ülesannetest lähtuvalt
suurenenud oht sattuda rünnaku ohvriks. Need on isikud, kes peavad
neile antud volituste alusel või nende ametikohustustest tulenevalt
kaitsma avalikku korda ja tõkestama reaalselt asetleidvaid avaliku
korra rikkumisi.
Kas võimuesindaja laimamine KarS § 275 tähenduses on kuritegu või väärtegu?
Kas võimuesindaja laimamine KarS § 275 tähenduses on kuritegu või väärtegu?
Muidugi väärtegu, mitte kuritegu.
(Kõik üleastumised ehk süüteod jagunevad raskemateks süütegudeks e kuriteod ja kergemateks süütegudeks e väärteod. Kuritegu menetletakse kriminaalmenetluses aga väärtegu väärteomenetluses.)
(Kõik üleastumised ehk süüteod jagunevad raskemateks süütegudeks e kuriteod ja kergemateks süütegudeks e väärteod. Kuritegu menetletakse kriminaalmenetluses aga väärtegu väärteomenetluses.)
Vaatame mis ütleb seaduseandja.
"Karistusseadustiku ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse seletuskiri" (siin)
Kopeerin:
KarS § 275 koosseisus nimetatud isikute laimamise ja solvamise ebaõigussisu ei vasta kuriteo tasemele, mistõttu on otstarbekas muuta see väärteoks.
KarS § 275 koosseisus nimetatud isikute laimamise ja solvamise ebaõigussisu ei vasta kuriteo tasemele, mistõttu on otstarbekas muuta see väärteoks.
Kustutatud
on tunnus avalikku korda kaitsev muu isik kui sisustamata
õigusmõiste, mis ei võimalda piisava täpsusega määratleda
kaitstavate isikute ringi. Kui § 274 kaitseb kõiki võimuesindajaid,
siis § 275 üksnes selliseid, kes kaitsevad avalikku korda.
Kui viitsid loe ka kohtuotsust 3-1-1-31-16 13. aprill 2016
Kopeerin olulise lause sellest; "1. jaanuaril 2015. a jõustunud redaktsiooni kohaselt muudeti KarS §-s 275 kirjeldatud süütegu väärteoks"
Kui viitsid loe ka kohtuotsust 3-1-1-31-16 13. aprill 2016
Kopeerin olulise lause sellest; "1. jaanuaril 2015. a jõustunud redaktsiooni kohaselt muudeti KarS §-s 275 kirjeldatud süütegu väärteoks"
Aga
Pärnu prokuratuur algatas kriminaalmenetluse (mitte väärteomenetluse) väites (eksitades isegi meediat), et tegu on
kriminaalkorras karistatava kuriteoga.
Miks prokuratuur algatas kriminaalasja kuigi teadis, et KarS § 275 kvalifitseerub väärteoks aga mitte kuriteoks? On põhjendatud arvamus, et millimalli juures taheti lihtsalt läbi viia ebaseaduslikku läbiotsimist. Seega läbiotsimine, telefoni ja arvutite kaasa võtmine oli antud juhul õigusvastane samuti ka ülekuulamine kriminaalmenetluses. Nii palju tahtlikke ja teadlikke möödalaskmisi ei ole juhus, vaatame mis toimuma hakkab. Võimalik, et nüüd näidatakse lihtsalt roppu jõudu, sest kuningas on alasti.
..ja
kuhu jääb süütuse
presumptsioon
- kriminaalmenetluse põhimõte,
mille järgi kedagi ei tohi käsitada kuriteos süüdi olevana enne,
kui tema kohta on jõustunud süüdimõistev kohtuotsus. Pole veel
süüdistustki esitatud aga läbiotsimisprotokollis nimetati
millimallit juba, kuriteo toime pannuks.
Ja siis pasundatakse mingist õigusriigist.
Kommentaarid
Nii põhjalikke ja tarku kodanikke kohtab harva.
----
§ 275. Võimuesindaja solvamine
[RT I, 12.07.2014, 1 - jõust. 01.01.2015]
(1) Avalikku korda kaitsva võimuesindaja solvamise eest seoses tema ametikohustuste täitmisega –
karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut või arestiga.
§ 275-1. Võimuesindaja laimamine
(1) Võimuesindaja laimamise eest seoses tema ametikohustuste täitmisega –
karistatakse rahalise karistuse või kuni kaheaastase vangistusega.