Kas nii raske on mõista, et lähtuda tuleb kehtestatud kordadest?
07.05.2018 edastasin Pärnu linnavolikogule (sh revisjonikomisjonile) pöördumise kus osutasin, et Audru vallavalitsuse 23. märts 2017 korraldus nr 74 millega võõrandati otsustuskorras ja 1 euroga Liu sadama kinnistu kaasomandi osad, TÜ Liu Sadamale (siin ) ei ole kooskõlas Audru vallavara valitsemise korras § 61 p 4 ja § 58 lg 5 toodud tingimustega (kord siin )
Korra § 61 p 4 lubab vallavara võõrandada otsustuskorras ainult vallavara senisele kasutajale (7a) kes on vallavara omal kulul parendanud kuid TÜ Liu sadam ei olnud vallavara senine kasutaja ( hoonestusõigus oli seatud hoopis MTÜ Liu Sadamaarenduse kasuks) ja TÜ Liu Sadam ei olnud valla kaasomandi osa omal kulul parendanud. Seega ei olnud õiguslikku alust võõrandada Liu sadama kinnistu kaasomandi osa TÜ Liu Sadamale vaid tulnuks korraldada enampakkumine.
Sama vallavara valitsemise kord § 58 lg 5 seab ka tingimused kuidas võõrandamise hind määrata tuleb (olenemata sellest kas võõrandamise hinna otsustab vallavalitsus või volikogu) ja tingimuseks on, et müügihinna määramisel tuleb alghinna määramisel võtta aluseks eeldatav turuväärtus või eksperdi hinnang kuid vallavalitsus ei võtnud alghinna määramisel aluseks ei eksperdi hinnangut ega eeldatavat turuväärtust vaid määras müügihinnaks 1 euro mis ei olnud kooskõlas vallavara valitsemise korra § 58 lg 5 tingimustega .
Pärnu linnavolikogu väitis, et tema ei ole pädev korralduse üle järelevalvet teostama ja edastas minu pöördumise linnavalitsusele (seega kontrollib linnavalitsus ise ennast).
Linnavalitsuse vastust ei ole veel saabunud kuid leidsin dokumendiregistrist Pärnu linnavolikogu revisjonikomisjoni koosoleku protokolli 15.05.2018 kus punktis 2 oli käsitletud minu pöördumist seoses õigusvastase korraldusega.
Olen üllatunud, ehmunud ja pettunud. Protokollist ei nähtu, et revisjonikomisjonis oleks üldse jutukski võetud Audru vallavara valitsemise korras § 61 p 4 ja § 58 lg 5 toodud kohustuslikud tingimused, rääkimata kontrollimisest kas korraldus vastab neile tingimustele - arutleti hoopis selle üle kes , millal, ja miks Audru vallale Liu sadama kinnistu osad kinkis ja muud asjasse mittepuutuvat.
Toon siinkohal väljavõtte revisjonikomisjoni protokolli punktist 2.
Milleks seda asjasse mittepuutuvat jura aeti - aru ma ei saa. Kas keegi luges revisjonikomisjoni protokollist välja ka midagi selle kohta mis puudutas Audru vallavara valitsemise korra §-s 61 p 4 ja § 58 lg 5 toodud tingimusi. Ei sõnagi! ( Suursild ja Metsoja naeravad vaikselt habemesse).
-Pole oluline kas vald omas 1% või 100% osasid, võõrandamisel tulnuks lähtuda ikka ainult vallavara valitsemise korrast ( see revisjonikomisjoni ei paistnud huvitavat)
-Siimu jutt, et vald tuli kogukonnale vastu ja võõrandas 1 euroga, on pehmelt öeldes tobe . Vald ei saa kogukonnale ( MTÜ Siimule ) vastu tulla kuna vald peab vallavara võõrandamisel lähtuma vallavara valitsemise korrast (turuhind või eksperdi hinnang ). Vald (linn ) peab täitma seadust ja kehtivat korda ( see revisjonikomisjon ei paistnud huvitavat).
-Olenemata, asjaolust, et vald ei ole Siimu väitel Liu sadamasse raha pannud, siis valla kaasomandi osa väärtus tõusis niikuinii PRIA suurte toetuste arvel tehtud parendustega ( mitte ainult sadama taastamisrahad vaid ka edaspidi sadama arenduseks saadud toetused millest oli juttu ka RADAR is) )
- Antud juhul polnud oluline mitte see kes müügihinna määras (kas vallavalitsus või volikogu) vaid see kuidas see määrati ja kuidas tegelikult tulnuks määrata st alghinna määramisel pidanuks nii volikogu kui ka vallavalitsus niikuinii aluseks võtma (lähtuvalt vallavara valitsemise kord § 58 lg 5) kas eksperdi hinnangu või eeldatava turuväärtuse (protokollist nähtuvalt ei paistnud see revisjonikomisjoni huvitavat).
Halloooo........ Mis toimub? Kas revisjonikomisjon ei tutvunudki eelnevalt Audru vallavara valitsemise korraga ega pööranud mingit tähelepanu viidatud rikkumistele.
Veel protokollist .
Eino- Jüri- Laarmann: Hea et sellest 1% lahti saab. Palju hullem kui ......
Hr Laarmann, isegi see "õnnetu" 1% oleks tulnud võõrandada kooskõlas Audru vallavara valitsemise korraga (sellest oleks olnud kohane revisjonikomisjoni liikmel lähtuda)
Nüüd jääb üle oodata vastuskirju. Kindlasti ei lepi ma mingi hämaga ja ootan konkreetset vastust miks ei arvestatud otsustuskorras vallavara võõrandamisel kehtestatud Audru vallavara valitsemise korra § § 61 p 4 ja § 58 lg 5 toodud tingimustega.
Korra § 61 p 4 lubab vallavara võõrandada otsustuskorras ainult vallavara senisele kasutajale (7a) kes on vallavara omal kulul parendanud kuid TÜ Liu sadam ei olnud vallavara senine kasutaja ( hoonestusõigus oli seatud hoopis MTÜ Liu Sadamaarenduse kasuks) ja TÜ Liu Sadam ei olnud valla kaasomandi osa omal kulul parendanud. Seega ei olnud õiguslikku alust võõrandada Liu sadama kinnistu kaasomandi osa TÜ Liu Sadamale vaid tulnuks korraldada enampakkumine.
Sama vallavara valitsemise kord § 58 lg 5 seab ka tingimused kuidas võõrandamise hind määrata tuleb (olenemata sellest kas võõrandamise hinna otsustab vallavalitsus või volikogu) ja tingimuseks on, et müügihinna määramisel tuleb alghinna määramisel võtta aluseks eeldatav turuväärtus või eksperdi hinnang kuid vallavalitsus ei võtnud alghinna määramisel aluseks ei eksperdi hinnangut ega eeldatavat turuväärtust vaid määras müügihinnaks 1 euro mis ei olnud kooskõlas vallavara valitsemise korra § 58 lg 5 tingimustega .
Pärnu linnavolikogu väitis, et tema ei ole pädev korralduse üle järelevalvet teostama ja edastas minu pöördumise linnavalitsusele (seega kontrollib linnavalitsus ise ennast).
Linnavalitsuse vastust ei ole veel saabunud kuid leidsin dokumendiregistrist Pärnu linnavolikogu revisjonikomisjoni koosoleku protokolli 15.05.2018 kus punktis 2 oli käsitletud minu pöördumist seoses õigusvastase korraldusega.
Olen üllatunud, ehmunud ja pettunud. Protokollist ei nähtu, et revisjonikomisjonis oleks üldse jutukski võetud Audru vallavara valitsemise korras § 61 p 4 ja § 58 lg 5 toodud kohustuslikud tingimused, rääkimata kontrollimisest kas korraldus vastab neile tingimustele - arutleti hoopis selle üle kes , millal, ja miks Audru vallale Liu sadama kinnistu osad kinkis ja muud asjasse mittepuutuvat.
Toon siinkohal väljavõtte revisjonikomisjoni protokolli punktist 2.
-Pole oluline kas vald omas 1% või 100% osasid, võõrandamisel tulnuks lähtuda ikka ainult vallavara valitsemise korrast ( see revisjonikomisjoni ei paistnud huvitavat)
-Siimu jutt, et vald tuli kogukonnale vastu ja võõrandas 1 euroga, on pehmelt öeldes tobe . Vald ei saa kogukonnale ( MTÜ Siimule ) vastu tulla kuna vald peab vallavara võõrandamisel lähtuma vallavara valitsemise korrast (turuhind või eksperdi hinnang ). Vald (linn ) peab täitma seadust ja kehtivat korda ( see revisjonikomisjon ei paistnud huvitavat).
-Olenemata, asjaolust, et vald ei ole Siimu väitel Liu sadamasse raha pannud, siis valla kaasomandi osa väärtus tõusis niikuinii PRIA suurte toetuste arvel tehtud parendustega ( mitte ainult sadama taastamisrahad vaid ka edaspidi sadama arenduseks saadud toetused millest oli juttu ka RADAR is) )
- Antud juhul polnud oluline mitte see kes müügihinna määras (kas vallavalitsus või volikogu) vaid see kuidas see määrati ja kuidas tegelikult tulnuks määrata st alghinna määramisel pidanuks nii volikogu kui ka vallavalitsus niikuinii aluseks võtma (lähtuvalt vallavara valitsemise kord § 58 lg 5) kas eksperdi hinnangu või eeldatava turuväärtuse (protokollist nähtuvalt ei paistnud see revisjonikomisjoni huvitavat).
Halloooo........ Mis toimub? Kas revisjonikomisjon ei tutvunudki eelnevalt Audru vallavara valitsemise korraga ega pööranud mingit tähelepanu viidatud rikkumistele.
Veel protokollist .
Eino- Jüri- Laarmann: Hea et sellest 1% lahti saab. Palju hullem kui ......
Hr Laarmann, isegi see "õnnetu" 1% oleks tulnud võõrandada kooskõlas Audru vallavara valitsemise korraga (sellest oleks olnud kohane revisjonikomisjoni liikmel lähtuda)
Nüüd jääb üle oodata vastuskirju. Kindlasti ei lepi ma mingi hämaga ja ootan konkreetset vastust miks ei arvestatud otsustuskorras vallavara võõrandamisel kehtestatud Audru vallavara valitsemise korra § § 61 p 4 ja § 58 lg 5 toodud tingimustega.
Kommentaarid