Audru vallavalitsus oli jälle sunnitud oma õigusakti seadusega kooskõlla viima
Nüüd siis Audru vallas „kõrgekvaliteediline“ teenuste
osutaminene just nii nagu Siim ja maavanem enne ühinemist
lubasid. No ma ei tea kedagi kes teaks kedagi.............
Aga seda rõõmsamalt avalikustan „briljante“ sõnnikuhunnikus.
Koolieelse lasteasutuse seadus § 15 lg 4 kohustab valla- või linnavalitsust kehtestama laste lasteasutusse vastuvõtu ja sealt väljaarvamise korra (ainult korra, mitte tingimusi). Kord st ainult vastavad menetlusreeglid.
Audru Vallavalitsus andis 13.02.2014 määruse nr 2 „Audru valla koolieelsesse munitsipaallasteasutusse vastuvõtmise ja sealt väljaarvamise kord“ (Edaspidi Määrus siin )
Vastuolus koolieelse lasteasutuse seaduse § 15 lõikega 4 on aga Audru Vallavalitsus kehtestanud
lapse koolieelsesse lasteasutusse vastuvõtul tingimusi, mida ei sisalda koolieelse lasteasutuse seadus ning mis ei tulene ka ühestki muust seadusest.
Lapse vastuvõtmisel ja väljaarvamisel koolieelsest lasteasutusest tuleb võtta aluseks need tingimused, mis on seaduses sätestatud.
- kui kui laps läheb kooli.
Aga vaata mis Audru tarkpead kokku kirjutasid.
Audru vallavalitsuse 13.02.2014 määruse nr 2 lisaks (lisa 2) olevas lepingus on toodud hoopis rohkem lepingu lõpetamise tingimusi kui seadus ette näeb.
Nii ei tohiks olla koolieelse lasteasutuse seaduse järgi võimalik last koolieelsest lasteasutusest välja arvata Audru Vallavalitsuse määruse ( lisa 2) nende punktide alusel.
24.04.2014 ongi Audru vallavalitsus sunnitud muutma oma määrust (siin) ja selle millimalli poolt toodu kohaselt seadusega kooskõlla viima. Tutvu muudetus määrusega.
Ei saa välja arvata kui lasteaiamaks on tasumata (saab anda kohtusse ja nõuda raha kohtu kaudu aga last välja ei saa arvata )
Ei pea kirjutama (avaldama) oma töökohta ja ametit kui ei taha (ainult soovi korral)
Audru valla rahvas on rahulik rahvas nemad suurt kisa ei tee
ükskõik kui palju nende õigusi ka ei rikutaks ja kuidas ka ei valetataks.
On see nüüd ikka rahulikkus või ükskõiksus.............
Vallakodanikele pannakse pidevalt seadusest mittetulenevaid
kohustusi, kehtestatakse tingimusi mida seadused ette ei näe. Teistes
valdades ei oleks see mõeldav - oleks kisa kohe lahti.
Aga seda rõõmsamalt avalikustan „briljante“ sõnnikuhunnikus.
Koolieelse lasteasutuse seadus § 15 lg 4 kohustab valla- või linnavalitsust kehtestama laste lasteasutusse vastuvõtu ja sealt väljaarvamise korra (ainult korra, mitte tingimusi). Kord st ainult vastavad menetlusreeglid.
Riigikohtu selgituse kohaselt tähendab „kord“
seaduses sisalduva üldkorra tehnilist täpsustamist ning korra
kehtestamiseks antud volitusnorm ei hõlma volitust kehtestada seadusega
võrreldes täiendavaid sisulisi piiranguid.
Lapse lasteasutusse vastuvõtu ja sealt väljaarvamise sisuliste
tingimuste osas tuleb valla- või linnavalitsusel lähtuda seadusandja kehtestatud
tingimustest.
Põhiseaduse § 3 lõikest 1 ja § 154 lõikest 1 tuleneb
seaduslikkuse põhimõte, mis tähendab, et kui teatud küsimuse lahendamine on seadusega reguleeritud, ei
ole kohalikul omavalitsusel õigust seadust ignoreerida ega iseseisvalt oma
võimuvolitusi, sh õigustloovat pädevust laiendada, seega kohalik omavalitsus ei
tohi kehtestada veel mingeid lisatingimusi.
Audru Vallavalitsus andis 13.02.2014 määruse nr 2 „Audru valla koolieelsesse munitsipaallasteasutusse vastuvõtmise ja sealt väljaarvamise kord“ (Edaspidi Määrus siin )
Vastuolus koolieelse lasteasutuse seaduse § 15 lõikega 4 on aga Audru Vallavalitsus kehtestanud
lapse koolieelsesse lasteasutusse vastuvõtul tingimusi, mida ei sisalda koolieelse lasteasutuse seadus ning mis ei tulene ka ühestki muust seadusest.
Audru Vallavalituse 13.02.2014 määruse nr 2 „Audru valla
koolieelsesse munitsipaallasteasutusse vastuvõtmise ja sealt väljaarvamise
kord“ § 5 kohaselt sõlmitakse lapsevanemaga Audru valla koolieelses
munitsipaallasteasutuses koha kasutamise lepingu ( määruse lisa 2)
Selle lepingu punkt 3.2.4 kohaselt lapsevanem
kohustub võimaldama lapsele suveperioodil vähemalt 2 (kaks) nädalat lasteaias
käimisest puhkust.
Seadus sellist tingimust ette ei näe.
Sellega paneb Audru Vallavalitsus lapsevanemale
seadusest mittetulenevaid kohustusi mis ei ole õiguspärane. Seadusest ei
tulene lapsevanemal kohustust võimaldada lapsele suveperioodil vähemalt 2
(kaks) nädalat lasteaias käimisest puhkust. See on lapsevanema valiku ja
võimaluse küsimus. Sellise tingimuse seadmine rikub lapsevanemate õigust
otsustada iseseisvalt kas ja millal. Lapse vastuvõtmisel ja väljaarvamisel koolieelsest lasteasutusest tuleb võtta aluseks need tingimused, mis on seaduses sätestatud.
KELS § 10 lg 1 ja § 1 lg 1 tuleneb ainult kaks
tingimust millal võib lapse lasteasutusest välja arvata
- kui vanem seda soovib või - kui kui laps läheb kooli.
Aga vaata mis Audru tarkpead kokku kirjutasid.
Audru vallavalitsuse 13.02.2014 määruse nr 2 lisaks (lisa 2) olevas lepingus on toodud hoopis rohkem lepingu lõpetamise tingimusi kui seadus ette näeb.
Nii ei tohiks olla koolieelse lasteasutuse seaduse järgi võimalik last koolieelsest lasteasutusest välja arvata Audru Vallavalitsuse määruse ( lisa 2) nende punktide alusel.
4.3.3. direktori ühepoolse otsuse alusel, kui:
4.3.3.1. lapsevanem rikub korduvalt lasteasutuse kodukorda
või lepingut, mille ta on sõlminud lasteasutuse direktoriga;
4.3.3.2. lapsevanem ei ole tasunud 2 (kaks) kuud lasteaiatasu, kusjuures direktor on eelnevalt lapsevanemat kirjalikult teavitanud võlast;
4.3.3.2. lapsevanem ei ole tasunud 2 (kaks) kuud lasteaiatasu, kusjuures direktor on eelnevalt lapsevanemat kirjalikult teavitanud võlast;
4.3.3.3. laps on lasteasutusest puudunud 2 (kaks) kuud ja
lasteasutust ei ole pikaajalise puudumise põhjusest informeeritud;
4.3.3.4. kui lapsevanem ja laps on jooksval aastal välja
registreeritud Audru valla elanikeregistrist.
Need Audru Vallavalitsuse poolt täiendavalt
määratud tingimused (Lisas 2 leping) punktides 3.2.4
ja 4.3.3.1 - 4.3.3.4 on seadusega vastuolus ja need tuleb
muuta.
Põhjendamatult küsitakse lasteaiakoha saamisel Audru vallas
andmeid lapsevanemate töökoha ja ameti kohta mis ei ole põhiseadusega
kooskõlas.
Audru Vallavalituse 13.02.2014 määruse nr
2 § 4 lg 1 sätestab, et laps võetakse lasteaiakoha saamise
järjekorda vormikohase taotluse alusel (taotluse vorm on määruse lisa 1.
Nimetatud vormil on küsitud andmeid mh lapsevanemate töökoha
ja ameti kohta. Nende isikuandmete suhtes puudub otsene teadmisvajadus.
Vanemate ameti- ja töökoha andmeid võib lasteasutus küsida vaid vanemate
nõusoleku olemasolu korral.
Vanemate töökoha ja ameti teadmine võib kaasa tuua
varajase rühmitamise nende vanemate haridustaseme ja positsiooni järgi, mis
võib avaldada mõju lapsele kui ka hilisematele karjäärivalikutele. Sõltuvalt
vanemate töökoha mainest võidakse hakata kohtlema erinevalt ka lapsi.
Eesti Vabariigi põhiseadus tagab igale inimesele õiguse
perekonna- ja eraelu puutumatusele (§ 26) ning enesemääramisele (§ 19). Viimase
üheks osaks on ka nn informatsiooniline enesemääramise õigus. Mainitud
põhiõigused peavad tagama, et isik saaks võimalikult palju ise otsustada, kas
ja millises ulatuses enda kohta käivaid andmeid levitada. Eraelu ning
informatsioonilise enesemääramisõiguse kaitse tagamiseks peab riik seadma
piirid isikuandmete töötlemisele.
Audru valla Määrus (sh lisad) on viidatud osas
vastuolus seaduse ja põhiseadusega ning nimetatud sätteid tuleb muuta viisil,
mis tagaks nende kooskõla seaduse ja põhiseadusega.
03.03.2014 saadan eespool toodud sisuga kirja
vallavalitsusele ja teen ettepaneku määrust muuta viia see seadusega
kooskõlla. Kogemuslikult tean, et see on vale ja mõttetu samm kuid otsustan
anda Siimule siiski võimaluse oma jura ise ära parandada.
Et Suursild on seadustes võhik ja selline vigade
kättenäitamine on talle alandav siis saangi 2.04.2013 vastuseks üleoleva kirja milles
teatatakse, et võibolla edaspidi isegi arvestatakse minu ettepanekutega. Oleks
naiivne haldussuutmatult vallavalitsuselt midagi muud oodatagi.
Millimallit aga ignoreerida ei saa, sest millimallil
on ju õigus (alati), ilma põhjaliku eelneva kontrollita ta niisama
plõksima ei hakka.
07.04.2014 teen taotluse riikliku järelevalve teostamiseks
Haridus ja Teadusministeeriumile.
Koolieelse lasteasutuse seadus § 28 kohaselt
teostab lasteasutuse
õppe- ja kasvatustegevuse üle riikliku järelevalvet Haridus- ja
Teadusministeerium või haridus- ja teadusministri ülesandel lasteasutuse
asukohajärgne maavanem (edaspidi koos nimetatud järelevalveasutus).
Seega taotlen Haridus ja Teadusministeeriumilt
riikliku järelevalve teostamist Audru vallas seoses täiendavate,
seadusest mittetulenevate, tingimuste kehtestamisega
lapsevanematele lapse koolieelsesse munitsipaalasteasutusse
vastuvõtmisel ja sealt väljaarvamisel
Ja ennäe, ei olegi enam vaja alandlikult oodata
vallavalitsuse lahkust.
Haridus ja teadusministeeriumi kohustab Audru vallavalitsust
muutma määrust ja viima see seadusega kooskõlla.24.04.2014 ongi Audru vallavalitsus sunnitud muutma oma määrust (siin) ja selle millimalli poolt toodu kohaselt seadusega kooskõlla viima. Tutvu muudetus määrusega.
Jäetakse välja kõik seadusevastaselt kehtestatud
lisatingimused ja ka lastevanemate töö ja ametikoha küsimine on võimalik ainult
lapsevanema soovi korral.
Kokkuvõtlikult
Lapsevanemad jätke meelde, et lasteaiast saab lapse välja arvata ainult kahel juhul
Kui lapsevanem seda soovib
Kui laps läheb kooli
Ei kehti enam ükski valla poolt seni omavoliliselt määratud
tingimus
Ei saa välja arvata kui laps või lapsevanem rikub kodukorda ja lepingut.Ei saa välja arvata kui lasteaiamaks on tasumata (saab anda kohtusse ja nõuda raha kohtu kaudu aga last välja ei saa arvata )
Ei saa välja arvata kui laps on puudunud (ükskõik kui kaua)
ja lasteasutust ei ole informeeritud.
Ei saa välja arvata kui laps ja lapsevanem on jooksval
aastal välja registreeritud
Ei pea võimaldama suvel lapsel lasteaiast puhkust
(lapsevanema oma asi kas ja millal) Ei pea kirjutama (avaldama) oma töökohta ja ametit kui ei taha (ainult soovi korral)
Lapsevanemad teatke ja kasutage oma õigusi !!!!!
Suur Ego ja väikesed teadmised seadustest ei ole just
hea variant.
Kommentaarid
Terje Rudissaar