Vallavalitsus tunnistas kehtetuks tingimuse mis kohustas lapsevanemat andma lapsele suveperioodil lasteaias käimise puhkust 2 nädalat.
Nagu eelmises artiklis kirjutasin oli Audru Vallavalitsus sunnitud muutma oma 13.02.2014 määrust millimalli poolt Haridus ja Teadusministeeriumile tehtud taotluse alusel ja tunnistama kehtetuks õigusvastaselt seatud tingimused lasteaedadesse vastuvõtul ja väljaarvamisel.
Aga....
Vallavalitsus jättis määrusesse veel ühe tobeda tingimuse mis ei tulene seadusest ja millega kohustati lapsevanemat võimaldama lapsele suveperioodil vähemalt 2 (kaks) nädalat lasteaias käimisest puhkust.
Vallavalitsusel ei ole õigust sellist tingimust seada.
Haridus ja teadusministeerium ei osutanud sellele mingit tähelepanu ja minu " püha sõda" jätkus.
Palusin ministeeriumil selgitada ja viidata vastavale seadusele millest tuleneb lapsevanema selline kohustus. Ministeerium vassis ja keerutas, teatades, et temal ei ole õigust kontrollida kohaliku omavalitsuse kohustusi.
Et siis õigusakt (määrus) on Haridusministeeriumi arvates KOHUSTUS.
Seega paneb seadus koolieelse lasteasutuse üle riikliku järelevalve teostamise kohustuse just Haridus- ja Teadusministeeriumile kes võib selle teha ülesandeks ka maavanemale.
Peale pikki vaidlusi teatab Haridus- ja Teadusministeerium, et ministeeriumi arvates ei ole Audru vallavalitsusel tõesti õigust kohustada lapsevanemaid võimaldama lapsele suvekuudel 2 nädalat lasteaiast puhkust ja suunab minu taotluse Pärnu maavanemale.
22.09.2014 edastab Audru vallavalitsuse kirja kus teatatakse, et määrus on seadusega kooskõlla viidud.
Kopeerin vallavalitsuse kirjast
Lõpp hea, kõik hea `- aga kuidas üldse selline põhiõiguste rikkumine sai toimuda.
Aga....
Vallavalitsus jättis määrusesse veel ühe tobeda tingimuse mis ei tulene seadusest ja millega kohustati lapsevanemat võimaldama lapsele suveperioodil vähemalt 2 (kaks) nädalat lasteaias käimisest puhkust.
Vallavalitsusel ei ole õigust sellist tingimust seada.
Haridus ja teadusministeerium ei osutanud sellele mingit tähelepanu ja minu " püha sõda" jätkus.
Palusin ministeeriumil selgitada ja viidata vastavale seadusele millest tuleneb lapsevanema selline kohustus. Ministeerium vassis ja keerutas, teatades, et temal ei ole õigust kontrollida kohaliku omavalitsuse kohustusi.
Et siis õigusakt (määrus) on Haridusministeeriumi arvates KOHUSTUS.
Koolieelse lasteasutuse seadus § 28 lg 1 sätestab, et riiklikku
järelevalvet lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevuse üle teostab Haridus- ja Teadusministeerium või haridus- ja
teadusministri ülesandel
lasteasutuse asukohajärgne maavanem .
Seega paneb seadus koolieelse lasteasutuse üle riikliku järelevalve teostamise kohustuse just Haridus- ja Teadusministeeriumile kes võib selle teha ülesandeks ka maavanemale.
Peale pikki vaidlusi teatab Haridus- ja Teadusministeerium, et ministeeriumi arvates ei ole Audru vallavalitsusel tõesti õigust kohustada lapsevanemaid võimaldama lapsele suvekuudel 2 nädalat lasteaiast puhkust ja suunab minu taotluse Pärnu maavanemale.
22.09.2014 edastab Audru vallavalitsuse kirja kus teatatakse, et määrus on seadusega kooskõlla viidud.
Kopeerin vallavalitsuse kirjast
Audru Vallavalitsus teatab, et
18. septembril 2014 toimunud Audru Vallavalitsuse istungil võeti vastu Audru
Vallavalitsuse määrus nr 10 „Audru Vallavalitsuse 13.02.2014 määruse nr 2
„Audru valla koolieelsesse munitsipaallasteasutusse vastuvõtmise ja sealt
väljaarvamise kord“ muutmine“, millega tunnistati kehtetuks nimetatud määruse
nr 2 lisa 2 punkt 3.2.4, mis sätestas lapsevanema kohustuse võimaldada lapsele
suveperioodil vähemalt kaks nädalat lasteaias käimisest puhkust.
Lõpp hea, kõik hea `- aga kuidas üldse selline põhiõiguste rikkumine sai toimuda.
Kommentaarid