Ühinemislepingut ei tutvustatud, lisad jäeti avalikustamata ja ettepanekute vastuväidete esitamise aega ei määratud
Kohaliku
omavalitsuse üksuste ühinemise soodustamise seadus § 3 lg 1 selgitab mis on
ühinemine ja mis liitumine.
Audru vallavolikogu ei ole põhjendanud miks ta jättis seaduses nõutud lisad avalikustamata ja ettepanekute ja vastuväidete esitamise aja määramata.
Eirati ühinemisprotsessi üht olulisemat seadusest tulenevat nõuet - avalikustamine. (jälgi postitusi, näed kuidas edaspidi lausa valetama hakatakse).
Kohaliku
omavalitsuse üksuste ühinemine on uue
haldusüksuse moodustamine kahe või enama senise haldusüksuse baasil (tekib üks
uus vald) liitumine aga kui ühe haldusüksusega liitub üks või mitu
teist haldusüksust kusjuures haldusüksus kellega liitutakse jääb alles teised (liitujad) lõpetavad eksisteerimise.
Eesti
territooriumi haldusjaotuse seaduse
(edaspidi ETHS) §9 1lg 1 (siin) kohaselt tuleb
ühinevatel valdadel koostada peale
palju muu ka ühinemisleping. Nagu eelmises postituses kirjutasin otsustas Audru Vallavolikogu ühinemislepingu koostamise kohustuse anda ühinemiskomisjonile ( S.Suursild, P. Annus,
M. Sutt, J.Põldmaa- kuldne nelik ).
IT
ajastul ja juhul kui teema käib üle jõu
on mõnus teha copy /paste mõne teise,
ühineva valla kodulehelt. Natuke siit,
natuke sealt, asendada nimed ja kohendada.
Just nii tehtigi aga isegi spikerdada peab oskama.
Meie
ühinemiskomisjoni ei tee vahet
mõistetel - ühinemine ja liitumine.
Leping
on peakirjastatud „Audru valla ja Lavassaare valla ühinemisleping" kuid lepingu punktis 1.1.4 väidetakse, et see on
hoopis liitumisleping.
Mõisteid liitumine ja ühinemine kasutatakse läbisegi -
nagu pudru ja kapsad.
Lepingus
esineb ka suuri ja põhimõttelisi vigu ja vasturääkivusi (sellest edaspidi).
Kui ühinemislepinguga
(projektiga ) saadi kuidagi hakkama siis ühinemislepingu lisad jäeti hoopis koostamata ja avalikustamata.
Seaduse
(ETHS § 91lg 2 siin ) kohaselt tuli ühinemislepingu juurde koostada ka järgmised lisad :
-seletuskiri, milles peab olema märgitud haldusterritoriaalse korralduse muutmise vajaduse põhjendus, territooriumi suurus (pindala) ja alaliste elanike arv
-ühinevate valdade majandusaasta auditeeritud aruanded;
-kaart mõõtkavas 1:50 000, kuhu on märgitud uued ja vanad piirid
-seletuskiri, milles peab olema märgitud haldusterritoriaalse korralduse muutmise vajaduse põhjendus, territooriumi suurus (pindala) ja alaliste elanike arv
-ühinevate valdade majandusaasta auditeeritud aruanded;
-kaart mõõtkavas 1:50 000, kuhu on märgitud uued ja vanad piirid
-Kui ühinevad
vallad kavatsevad ühinemistoetust kasutada investeeringute tegemiseks, tuli ühinemislepingule lisada ka investeeringute
tegemise vajaduse põhjendus ja eelarve.
Ühinemisleping ja
selle lisad tuli panna välja avalikkusele tutvumiseks, määrata neile ettepanekute
ja vastuväidete esitamise aeg mis ei võinud olla lühem kui 3 nädalat (ETHS § 91lg 4 siin )
Audru Vallavilikogu
ja Lavassaare Vallavolikogu aga suunavad avalikule väljapanekule ainult ühinemislepingu
ilma lisadeta ning ettepanekute ja vastuväidete
esitamise aja jätavad ka rahuliku südamega määramata.
Vaata siin
otsustab
07.03.2013 Audru volikogu suunata Audru valla ja Lavassaare valla ühinemislepingu
projekti (lisa 1) avalikule
väljapanekule alates 12.03.2013 kuni 02.04.2013
Vaata siin otsustab 12.03.2012
Lavassaare vallavolikogu suunata Audru ja Lavassaare valla ühinemislepingu
avalikule väljapanekule 12.03.2013 kuni 02.04.2013
Kuna Lavassaare
vallavalitsus võttis 12.03.2013 istungil
alles otsuse vastu siis avaliku
väljapaneku aeg minimaalselt 3 nädalat
ei ole ka täidetud.
Audru vallavolikogu ei ole põhjendanud miks ta jättis seaduses nõutud lisad avalikustamata ja ettepanekute ja vastuväidete esitamise aja määramata.
Peale selle ei korraldanud
Audru vald mitte ühtegi ühinemislepingut tutvustavat koosolekut.
Eirati ühinemisprotsessi üht olulisemat seadusest tulenevat nõuet - avalikustamine. (jälgi postitusi, näed kuidas edaspidi lausa valetama hakatakse).
Mõned näited teistelt:
Kõue vallavolikogu
suunas ühinemislepingu koos lisadega avalikule väljapanekule ja määrab
ettepanekute vastuväidete esitamise aja (siin )
Risti Vallavolikogu
otsus suunata ühinemisleping koos lisadega avalikule väljapanekule ja määrata ettepanekute
vastuväidete estamise aeg (siin )
Haldusterritoriaalne reform
on täna üleriigiliseks prioriteediks.
Ühinemist tuleks võtta step-by
-step, et kõnnak saaks õige. Vallajuhtide arvamus ükskõiksest vallarahvast ei
anna õigust rikkuda seadusega paikapandud ühinemisprotsessi menetlemisnorme .
Ühinemisprotsessi
seaduslikkust ei kontrolli keegi ja Siseministeeriumi ainus mure paistab olevat „tehke
ometi ära, ükskõik kuidas“
järgneb
Kommentaarid